مجله آتش بازی

آتش بازی و نورافشانی از کجا بخریم؟

آتش بازی در جهان امروز ، صنعت بزرگی محسوب می شود که دارای پیشینه تاریخی است. آتشبازی یا در اصطلاح انگلیسی پیروتکنیک فعلی تفریحی و نمایشی است که در اکثر کشورها در جشنها و شادمانی ها انجام می‌گیرد.
در تولید لوازم آتش بازی ، مواد منفجره ضعیف بکار می‌رود.
در لغت به نام دیگر آتش بازي هوایی یا زمینی ، نورافشانی نیز می گویند.
در برخی از کشورها مسابقات آتش بازی برگزار می‌شود و سازندگان و طراحان فشفشه تلاش میکنند که با ایجاد طرح و شکل های ابتکاری و ترکیب رنگ‌ها و جلوه‌های ویژه انفجارهای تماشایی و نوینی بیافرینند.

آتش بازی در چین پیشینه زیادی دارد و گواهی از آن در آثار مربوط به سلسله هان (پیش از میلاد مسیح) در دست است. اختراع باروت فن و هنر آتش‌بازی را گسترده‌تر کرد. به طوری که آتش بازی یکی از رسوم دیرینهٔ چینی هاست.
در ایران آتش بازی‌ از سوی نهادهای دولتی و سازمان ها در اعیاد و جشن‌های ملی مذهبی انجام می‌گیرد. در چهارشنبه سوری نیز مردم خود به آتش بازي می‌پردازند.
در طول زمان هنر آتش بازی پیشرفت زیادی داشته است امروزه با استفاده از گرد منیزیم و المینیوم و دیگر فلزات نورهای رنگی خیره کننده‌ای در آتش بازی‌ها ایجاد می‌کنند.

مجموعه شادمونی این افتخار را دارد که در این صنعت به صورت تخصصی در بحث فروش لوازم آتش بازی و همچنین اجرای نورافشانی فعالیت می کند و شما عزیزان میتوانید از این مجموعه خرید کنید.

پاسخی بگذارید